Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Seria pojazdów budowlanych o wysokich osiągach

Kässbohrer przedstawił kompleksową ofertę na IAA Transportation 2024
8 listopada 2024

K.SSL 33 jest najlżejszym niekiprowanym silosem o pojemności 33 m³ w Europie Fot. Kässbohrer

 
Firma Kässbohrer przedstawiła na targach IAA Transportation 2024 pełną serię budowlanych naczep o najwyższej wydajności, w tym pionierską serię naczep niskopodwoziowych do transportu ciężkiego, najlżejszą w Europie serię silosów kiprowanych oraz niekiprowanych i silosów ADR, wielokrotnie nagradzaną serię cystern o zwiększonym bezpieczeństwie oraz gamę wywrotek stalowych i aluminiowych.

Zaprezentowano m.in. 3-osiową, rozsuwaną naczepę niskopodwoziową z osią samosterującą oraz z hydrauliczną rampą wjazdową na gęsią szyję, do transportu maszyn roboczych oraz 3-osiową platformę niskopodwoziową z wnęką na koła, zapewniającą minimalną wysokość załadunku, a także najlżejszy w Europie silos niekiprowany o pojemności 33 m³ do transportu cementu. Z gamy wywrotek tej marki, wystawiono 2-osiową stalową naczepę o pojemności 24 m³, o ładowności większej o 1 tonę, dzięki niskiej masie własnej i solidnemu podwoziu.

Najlżejszy w Europie niekiprowany silos na cement 33 m³

Kässbohrer opracował swój niekiprowany silos o pojemności 33 m³, K.SSL 33, dla maksymalnej efektywności w transporcie cementu. Z masą własną wynoszącą 4.280 kg, K.SSL 33 jest najlżejszym niekiprowanym silosem o pojemności 33 m³ w Europie. Dzięki sprawdzonej ramie o kształcie prostokąta, silos ten ma wysokie osiągi nachylenia bocznego i środek ciężkości, co skutkuje pożądaną manewrowością nawet w najtrudniejszych warunkach pracy. Jak wskazuje producent, K.SSL 33 „został zaprojektowany do efektywnego rozładunku z perfekcyjnymi kątami stożkowymi, gładkimi powierzchniami wewnętrznymi i dostosowywalnymi rozwiązaniami do rozładunku.”
Naczepa K.SSL 33 jest oferowana z kilkoma opcjami rozładunku, takimi jak indywidualny rozładunek po lewej lub prawej stronie, pojedynczy rozładunek po obu stronach lub rozładunek z tyłu. Silos ten może bezpiecznie pomieścić do dwóch ścian separacyjnych, a także do trzech otworów napełniających i dodatkowo pneumatyczne wlewy napełniające w celu zwiększenia współczynnika obciążenia i wydajności operacyjnej. Zaprojektowana na aluminiowej ramie, cała konstrukcja została opracowana tak, aby zapewnić długi cykl eksploatacji, bez korozji aluminiowych części. Dzięki zespołowi badawczo-rozwojowemu skrupulatnie wykonującemu testy i analizy oraz w pełni zautomatyzowanej produkcji, K.SSL 33 zapewnia wydajność, a producent deklaruje jego długą żywotność.

K.SKS B 24: budowlana wywrotka stalowa

Trzyosiowa wywrotka K.SKS polecana jest do eksploatacji w najtrudniejszych warunkach drogowych i obciążeniowych, dzięki wysokiej wytrzymałości podwozia i górnej konstrukcji. W pełni kompatybilna z przepisami wszystkich krajów europejskich, K.SKS Bis została zaprojektowana i skonstruowana do transportu budowlanego, takiego jak piasek, kamienie, asfalt i materiały gruntowe. Dzięki masie własnej od 5.350 kg, K.SKS B zapewnia wydajność operacyjną podczas transportu. Solidne podwozie z kataforetyczną powłoką zanurzeniową (KTL) zapewnia wytrzymałość i trwałość przez cały okres eksploatacji pojazdu. Dzięki nośności sworznia królewskiego wynoszącej 12.000 kg i unikatowej konstrukcji górnej części, K.SKS zapewnia pożądaną przyczepność i rozkład obciążenia dla bezpieczeństwa na drodze. Nowa podłoga w kształcie litery U zapobiega zaleganiu materiału i zapewnia szybki rozładunek materiałów sypkich. 5-stopniowy siłownik hydrauliczny o udźwigu 250 barów umożliwia wydajny rozładunek. Zaprojektowana do współpracy z wózkami 4x2, 6x2 i 6x4 wywrotka jest wyposażona w system hamowania jednym przyciskiem, opracowany z myślą o stabilnych operacjach rozładunku oraz w system ostrzegania o przechyleniu, informujący kierowcę o pochyłym terenie, zapewniając bezpieczeństwo pracy.

Wywrotka K.SKS Bis została zaprojektowana i skonstruowana do transportu budowlanego Fot. Kässbohrer

 

K.SPA MR3: platforma niskopodwoziowa do wyższych ładunków

Rozciągana trzyosiowa naczepa niskopodwoziowa z wnęką na koła K.SPA MR jest przykładem zaawansowanej inżynierii Kässbohrera. K.SPA MR 3 zapewnia bezpieczny transport długich, ciężkich ładunków dzięki solidnemu podwoziu wykonanemu ze stali S700MC i zapewnia większą ładowność, a także oszczędność paliwa podczas przejazdów bez ładunku, dzięki niskiej masie własnej wynoszącej 10.000 kg. Z wysokością platformy wynoszącą 620 mm, naczepa ta umożliwia transport większych ładunków. Dzięki rozsuwanemu podwoziu do 6.900 mm i przesuwanej platformie zwiększa elastyczność operacyjną. Pojazd jest oferowany z różnymi punktami mocowania ładunku, takimi jak pierścienie mocujące o udźwigu od 5 do 10 ton, 4x2 rzędy pionowych kieszeni na słupki i kieszenie na słupki na listwach bocznych. K.SPA MR 3 może być wyposażona w szeroką gamę opcji, takich jak podnoszenie osi, metalizacja, tylne i przednie rampy na gęsiej szyi.

K.SLA HS 3: z hydraulicznym dostępem do gęsiej szyi

Kässbohrer zaprojektował też rozciąganą 3-osiową naczepę niskopodwoziową z hydrauliczną rampą dostępową na gęsią szyję, nową K.SLA HS 3, z myślą o transporcie ciężkich ładunków. Naczepa o masie własnej poniżej 11.300 kg dysponuje dużą ładownością, a także umożliwia energooszczędny i przyjazny dla środowiska transport towarów ciężkich. Dla większego bezpieczeństwa operacyjnego i elastyczności, nowy K.SLA HS 3 jest otoczony kłonicami i kieszeniami na filary, różnymi blokadami kontenerów i pierścieniami mocującymi o zwiększonej nośności do 10 ton, umieszczonymi na łabędziej szyi, platformie i bocznej rampie, przyczyniając się do optymalnej dystrybucji ładunku.

Naczepa K.SLA HS 3, z hydrauliczną rampą dostępową na gęsią szyję Fot. Kässbohrer

 
Wszystkie pojazdy z serii budowlanej Kässbohrer są przetestowane do 1.000.000 km pod kątem wytrzymałości i długiej żywotności i zbudowane z wyjątkową starannością dzięki automatyzacji, a także kompetentnym spawaczom z certyfikatami TÜV i DEKRA. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.