Fot. Kässbohrer
Firma Kässbohrer wprowadza na rynek nową serię chłodni, która prezentuje uznane, solidne podwozie Kässbohrer i technologię paneli GRP.
Opracowana i przetestowana w centrum badawczo-rozwojowym Kässbohrer, nowa seria naczep-chłodni wyróżnia się najwyższej klasy izolacją, długą żywotnością produktu i cechami funkcjonalnymi, które maksymalizują wydajność operacyjną.
Pomysłowe podwozie
Podwozie naczep chłodni Kässbohrera według producenta zapewnia równowagę inżynierii i pomysłowości dzięki integracji podłogi podwozia z gęsią szyją i mocnej jednoczęściowej konstrukcji sworznia królewskiego, niezmiennie najwyższej wydajności w operacjach sprzęgania, jednocześnie zwiększając stabilność i bezpieczeństwo na drodze nawet przy nierównym obciążeniu.
Podczas gdy integracja wytrzymałego podwozia typu gęsia szyja z podłogą tworzy solidną podstawę dla nadwozia skrzyniowego, zintegrowana rama typu gęsia szyja zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej, bez utraty wewnętrznej wysokości netto.
Co więcej, rozstaw osi i szerokość solidnego podwozia są „zoptymalizowane w celu maksymalizacji zwrotności i stabilności połączonego pojazdu”.
Podwozie jest wykonane z niezwykle wydajnej stali konstrukcyjnej o wysokiej czystości S700MC, znanej z wyjątkowej wytrzymałości. Proces kataforetycznego powlekania zanurzeniowego (KTL) podwozia gwarantuje ochronę antykorozyjną przez 10 lat i „wysokie zachowanie wartości pojazdu”.
Wreszcie, wzmocniona aczkolwiek niezwykle lekka konstrukcja podłogi, jest w stanie wytrzymać obciążenie wózka widłowego o masie 7,2 tony w przypadku szybkich i wymagających operacji.
Podwozie jest wykonane z niezwykle wydajnej stali konstrukcyjnej S700MC Fot. Kässbohrer
Trwałe nadwozie
Najwyższej klasy izolowane nadwozie skonstruowano tak, aby przetrwało próbę czasu. Nadwozia naczep chłodniczych Kässbohrera są budowane w technologii paneli poliuretanowych GRP (poliester wzmocniony włóknem szklanym), w celu zapewnienia izolacji najwyższej klasy. W rezultacie czas pracy agregatu chłodniczego może zostać znacznie skrócony, oszczędzając aż do 9.300 euro na paliwie w ciągu 5 lat w porównaniu z panelami pokrytymi metalem (przy cenie paliwa 1,80 euro za litr - stan na marzec 2024 r.).
Panele Kässbohrer GRP są pokryte odpornym na promienie UV i niepodatnym na zarysowania GRP oraz poliuretanem o optymalnej gęstości i przetestowane pod kątem przyczepności warstw z siłą 11.534 kN, aby zagwarantować maksymalną wydajność i trwałość.
Aby zapewnić jednolitość strukturalną nadwozia i dłuższą żywotność produktu, producent zmaksymalizował powierzchnię przyczepności we wszystkich połączeniach paneli bocznych. Co więcej, punkty połączeń nadwozia są chronione jednoczęściowymi i pozbawionymi nitów listwami z anodyzowanego aluminium, a tylna rama jest wykonana z jednoczęściowej stali nierdzewnej, aby zapewnić maksymalną stabilność całej konstrukcji skrzynki.
Podwójne zamki, umieszczone parami na każdych drzwiach, zapewniają efektywność operacyjną i łatwość obsługi, zmniejszając siłę potrzebną do zamknięcia tylnych drzwi. Zamki do drzwi wykonane są ze stali nierdzewnej o dużej odporności na korozję, dzięki czemu pozostają wytrzymałe przez wiele lat.
Aby wydłużyć żywotność produktu, tylna rama jest zabezpieczona wzdłuż wszystkich krawędzi gumowymi zderzakami rampowymi o dużej pojemności, które pochłaniają uderzenia podczas operacji załadunku i rozładunku. Dobrze zabezpieczone zawiasy aluminiowe spełniają wymogi celne i zapobiegają kradzieży ładunku. Zderzak został zaprojektowany z pionowymi gumami i innowacyjnymi, cylindrycznymi zderzakami rampowymi z pojedynczą rolką, ocynkowaną stalą nierdzewną, zapewniającymi maksymalną absorpcję uderzenia.
Tylna rama jest zabezpieczona wzdłuż wszystkich krawędzi gumowymi zderzakami rampowymi o dużej pojemności Fot. Kässbohrer
Wymagające testy
Podwozie i połączenie nadwozia zostały dokładnie przetestowane, aby zapewnić równowagę stabilności i pędu.
Aby zapewnić długą żywotność produktu i najlepszą stabilność pojazdu, firma Kässbohrer przeprowadziła przede wszystkim wspomagane komputerowo symulacje komponentów i systemów, biorąc pod uwagę rozkład obciążenia, koncentrację naprężeń i stabilność na drodze, aby zoptymalizować projekt połączenia podwozia skrzyniowego.
Naczepa-chłodnia zaprojektowana została tak, aby sprawdzić się w każdych warunkach drogowych, a także przy operacjach sprzęgania; inżynierowie przeprowadzili dynamiczne testy terenowe odpowiednie dla 1.000.000 km, gwarantujące integralność konstrukcji przez długi okres użytkowania.
Nadwozie wyposażone jest w najnowocześniejszy system cyrkulacji powietrza, zapewniający równomierny jego przepływ.
Aby zapewnić właściwą cyrkulację powietrza i optymalną wydajność urządzenia chłodzącego, producent zaprojektował pokrywę wentylacyjną, kompatybilną z urządzeniami chłodniczymi all premium. Otwory w pokrywie wentylacyjnej zostały skonstruowane tak, aby zapewnić równomierny przepływ powietrza w całym nadwoziu, począwszy od pierwszego punktu jego wylotu. System tuneli wentylacyjnych z podwójną rurą zapewnia jednolity przepływ powietrza wewnątrz skrzyni, równomiernie chłodząc każdy obszar pojazdu w trybie jednopokładowym, dwupokładowym, wielotemperaturowym, do transportu świeżych i mrożonych towarów, kwiatów i środków farmaceutycznych.
Dla zapewnienia ciągłej cyrkulacji powietrza i ochrony jednostki chłodzącej, Kässbohrer oferuje również opcjonalną, opatentowaną, składaną ściankę cyrkulacyjną powietrza. Ściankę można otworzyć w celu szybkiego czyszczenia, ale jednocześnie chroni ona przed oszronieniem towar załadowany w pobliżu kasy rejestrującej.
Zgodna z certyfikatami HACCP i farmaceutycznym cała powierzchnia podłogi pokryta jest aluminium z tłoczonym wzorem kropli, co jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo użytkowania, tworząc powierzchnię antypoślizgową. Co więcej, aluminiowa konstrukcja podłogi umożliwia umieszczenie pionowych belek obciążeniowych w dowolnym miejscu. Aluminiowa podłoga jest przyspawana do aluminiowych płyt odbojnych o wysokości 250 mm, aby zapewnić maksymalną trwałość i wodoszczelność. Odprowadzenie ścieków umożliwia szybki i dokładny proces czyszczenia.
Różne opcje dla maksymalnego wykorzystania pojemności wewnętrznej i wydajności operacyjnej
Aby zapewnić wydajność operacyjną i maksymalne wykorzystanie pojemności, firma oferuje wpuszczane szyny do mocowania ładunku. Zintegrowane szyny umożliwiają bezpieczne wykorzystanie całej szerokości pojazdów, minimalizując ryzyko uszkodzenia panelu podczas załadunku i rozładunku.
Dodatkowo oferowane są belki do transportu dwupokładowego o szerokości wewnętrznej 2.460 mm i 2.500 mm. W przypadku zastosowań dwupokładowych panele są wyposażone w 22 dwupokładowe belki, każda o wytrzymałości 1.000 kg, co zapewnia łączną nośność 10 ton i do 66 europalet na drugiej kondygnacji, zapewniając wydajność operacyjną i wysokie wykorzystanie pojemności.
Opcjonalna ścianka działowa oferowana jest z zakresem ruchu równym 10.520 mm wzdłuż pojazdu i umożliwia transport w dwóch różnych temperaturach towarów mrożonych i świeżych. Podczas gdy jedna komora może utrzymać -20 stopni, druga komora może przewozić towary w temperaturze +10 stopni.
Zaprojektowana tak, aby była łatwa w utrzymaniu i bezawaryjna
Chłodnię Kässbohrer zaprojektowano z myślą o najłatwiejszych i najbardziej ekonomicznych naprawach z wykorzystaniem paneli GRP, które są odporne na promieniowanie UV, nie wymagają konserwacji w przypadku minimalnych zarysowań i lekkich uszkodzeń paneli bocznych, ponieważ w przeciwieństwie do paneli bocznych pokrytych metalem, panele GRP są odporne na korozję. W przypadku większych uszkodzeń naprawa GRP pozwala na lokalną i powtarzalną konserwację, oszczędzając w ten sposób czas i zasoby.
Doskonale rozwinięta sieć posprzedażowa Kässbohrer obejmująca 730 regularnie audytowanych i autoryzowanych punktów serwisowych wspiera klientów w Europie w zakresie konserwacji. 440 punktów serwisowych jest autoryzowanych do pełnej naprawy nadwozi i podwozi nowych serii chłodni.
Nadwozie wyposażone jest w najnowocześniejszy system cyrkulacji powietrza, zapewniający równomierny jego przepływ Fot. Kässbohrer
Finansowanie
Kässbohrer, we współpracy z wiodącymi partnerami w zakresie rozwiązań leasingowych, oferuje finansowanie K-Finance – oferowane jest w Niemczech i Hiszpanii we współpracy z BNP Paris Bas Leasing, w Polsce z finansowaniem EFL, a we Włoszech z Unicredit.
Seria naczep-chłodni Kässbohrer jest oferowana w trzech różnych grupach produktów, którymi są odpowiednio: standardowy, dwupokładowy i do transportu kwiatów.
Standardowa K.SRI
Nowa standardowa chłodnia K.SRI z przetestowaną na 1.000.000 km, zintegrowaną ramą z gęsią szyją i mocną jednoczęściową konstrukcją sworznia królewskiego zapewnia długą żywotność i wytrzymałość w różnych warunkach drogowych i załadunkowych. Solidna, precyzyjnie połączona i zabezpieczona konstrukcja panelu GRP zapewnia najwyższej klasy izolację z najnowocześniejszym systemem cyrkulacji powietrza dla transportu jednopokładowego, dwupokładowego, wielotemperaturowego do transportu towarów świeżych i mrożonych, kwiatów i leków. Solidna podłoga jest pokryta antypoślizgowym aluminium i zintegrowanymi z panelem płytami zabezpieczającymi, co zapewnia dodatkową wytrzymałość. Nowa konstrukcja drzwi i zderzaka jest wytrzymała i wyposażona w zderzaki rampowe z gumy i ocynkowanej stali nierdzewnej, zapewniające trwałość pojazdu. Nowa standardowa chłodnia ma wysokość wewnętrzną 2.650 mm i szerokość wewnętrzną 2.460 mm przy masie własnej 7.200 kg, posiada certyfikaty FRC, PHARMA, HACCP, CODE XL i jest kompatybilna z wybraną telematyką. Opcjonalnie oferowane są osie samosterujące i rampy załadunkowe.
Dwupokładowa K.SRI P
W nowej dwupokładowej chłodni K.SRI P dwupoziomowy system załadunku o wysokości wewnętrznej 2.900 mm i szerokości wewnętrznej 2.500 mm, przy masie 7.200 kg składa się z 24 wbudowanych szyn pionowych i 22 belek dwupokładowych. Nośność każdego profilu wynosi 1.000 kg. Dzięki temu można przewieźć aż do 66 europalet zamiast maksymalnie 33.
K.SRI F do przewozu kwiatów
Nowa chłodnia do przewozu kwiatów K.SRI F została precyzyjnie zaprojektowana do transportu delikatnych kwiatów. Oferowana jest z wewnętrzną wysokością 2.700 mm i wewnętrzną szerokością 2.500 mm; gwarantuje optymalną objętość ładunkową, zapewniając jednocześnie najwyższej klasy izolację, aby utrzymać świeżość wszystkich rodzajów towarów. Wyposażona jest w klapy na przednim i tylnym panelu, aby zapewnić wentylację nadwozia, po to aby kwiaty pozostały świeże podczas operacji. (red)