Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Gotowi na zimę

Sprzęt KH-Kipper przeistacza się sezonowo
4 stycznia 2024

Zabudowa trójstronna W3F Fot. KH-Kipper

 
Zabudowy KH-KIPPER przeznaczone do zimowego utrzymania dróg i autostrad, poza sezonem zimowym służą do transportu materiałów sypkich i spaletyzowanych. Takie wywrotki dodatkowo przystosowane są do montażu pługa czołowego i bocznego.

Zabudowa trójstronna W3F

Wywrotka z zabudową trójstronną W3F, opcjonalnie wyposażona w pług odśnieżny, zimą stanowi nośnik dla posypywarek. Latem służy do bieżącego utrzymania infrastruktury drogowej.
Zabudowa posiada w standardzie zawiasy górne i dolne. Umożliwia to bezpieczny i szybki wyładunek materiałów sypkich po otwarciu zamków dolnych oraz wyładunek palet przy otwarciu burt na dół. Wspomaganie sprężynowe umiejscowione z przodu skrzyni ułatwia opuszczanie i zamykanie burt bocznych. Po zdemontowaniu burt i słupków powstaje platforma do przewozu posypywarki, pługa, kontenerów lub ładunków ponadgabarytowych. Dzięki odpowiedniej wewnętrznej szerokości możliwy jest przewóz palet w dwóch rzędach, załadowanych obok siebie.
Stopnie na burtach bocznych ułatwiają wejście na skrzynię. Uchwyty umiejscowione w podłodze umożliwiają bezpieczne mocowanie posypywarki lub materiałów na paletach.
Osłonięcie mechanizmu otwierania burt bocznych zabezpiecza przed zasypywaniem przy wyładunku i niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych. Pozwala to wyeliminować straty związane z naprawami i kosztownymi przestojami pojazdu.
Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne w postaci podkładu cynkowego zimą chroni stalowe elementy skrzyni przed niekorzystnym działaniem soli i środków chemicznych.
Na przedniej burcie znajduje się siatka, która chroni kabinę w trakcie załadunku i jazdy.
Dzięki lekkiej konstrukcji pojazdy z zabudową W3F charakteryzują się stosunkowo dużą ładownością. Podłoga zabudowy wykonana jest ze szwedzkiej stali HARDOX, zaś burty – z wysokiej jakości stali konstrukcyjnej, co nadaje skrzyni odpowiednią wytrzymałość i wydłuża okres jej użytkowania
W opcji dostępne są nadstawki ze stalowej siatki, które sprawdzają się przy zbiórce odpadów objętościowych, np. liści, gałęzi, trawy lub selektywnej zbiórce odpadów.

Zabudowa trójstronna W3A Fot. KH-Kipper

 

Zabudowa trójstronna W3A

Podłoga skrzyni została wykonana ze stali trudnościeralnej HARDOX, zaś burty boczne i tylna – z aluminium. Aluminium cechuje lekkość i odporność na korozję. Burty boczne po obu stronach podzielone są na dwie sekcje z dolnymi zawiasami, a burta tylna posiada dodatkowo zawias górny. Po zdemontowaniu słupków bocznych i narożnikowych uzyskujemy płaską platformę. Na platformie można przewieźć posypywarkę, długi pług autostradowy, maszyny robocze czy elementy prefabrykowane o dużych rozmiarach. Ładunki mocowane są za pomocą uchwytów znajdujących się w podłodze.
Wewnętrzne wymiary skrzyni pozwalają na transport materiałów na paletach rozmieszczonych w dwóch rzędach obok siebie.
Na podwyższonej burcie przedniej znajduje się daszek chroniący kabinę.
Kamera cofania Brigade ułatwia manewrowanie, szczególnie zimą, kiedy na skrzyni znajduje się posypywarka. Kierowca widzi martwe strefy na monitorze w kabinie. Sygnał na żywo pokazuje wszystko w polu widzenia kamery, włącznie z ludźmi i przeszkodami.

System wymienny

 

System wymienny

Firmy komunalne dążą do tego, aby cały proces utrzymania infrastruktury drogowej był realizowany płynnie i efektywnie z ekonomicznego punktu widzenia. Poszukują zatem najbardziej opłacalnych rozwiązań. W to zadanie wpisuje się tzw. system wymienny, czyli specjalny układ z zabudową wymienną na posypywarkę lub inne nadwozie. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość wykorzystania jednego samochodu przez cały rok do różnych zadań transportowych.
Zamiana jednego nadwozia na drugie jest stosunkowo prosta i trwa zaledwie kilkanaście minut. Do obsługi niezbędne są dwie osoby. Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu kierowca podnosi ramę pojazdu w najwyższe możliwe położenie. Po zwolnieniu blokad i rozłączeniu przyłączy hydraulicznych, pneumatycznych i elektrycznych, kierowca opuszcza pojazd na zawieszeniu. Na zwolnionym w ten sposób podwoziu można wtedy zamontować inne nadwozie. Nieużywana w danym momencie zabudowa lub posypywarka spoczywa na czterech lekkich nogach podporowych, umożliwiających przechowywanie urządzenia po zakończeniu sezonu zimowego lub letniego. (red)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.