Wiadomości z rynku

sobota
28 grudnia 2024

Ford Ranger Wildtrak w Polsce

Wyjątkowa wersja, stworzona do wielu zadań
31 października 2023

Fot. Ford

 
Ford od niedawna oferuje w Polsce Rangera Wildtraka, czyli w ostatnich latach najpopularniejszą wersję wyposażenia bestsellerowego pickupa. Model dostępny jest w naszym kraju z dwoma jednostkami napędowymi, w tym niezwykle wydajnym silnikiem 3.0 V6.
Ford Ranger Wildtrak, flagowa wersja pickupa Forda, według producenta może być partnerem zarówno w codziennych zadaniach, jak i w wyprawach w teren.
Zaprojektowany, aby wyróżniać się nie tylko na utwardzonych drogach
Ranger Wildtrak to przykład, jak funkcjonalność może współgrać z awangardowym designem. Nowoczesne linie, agresywna przednia krata wlotu powietrza i dynamiczne akcenty nadają pojazdowi charakterystyczny wygląd, który wyróżnia go na drodze. Unikatowe detale, takie jak kontrastowe akcenty kolorystyczne, podkreślają jego wyjątkowy status.
Ranger Wildtrak posiada relingi dachowe oraz sportową, aerodynamiczną nakładkę skrzyni ładunkowej w kolorze Boulder Grey. Tylna klapa wyposażona jest w mechanizm łatwego podnoszenia/opuszczania, a dodatkowo model wyposażono w standardzie w szyny mocowania ładunku z regulowanymi uchwytami i uchwyty mocowania ładunku wewnątrz skrzyni ładunkowej.
We wnętrzu znajdziemy 12-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4A z systemem nawigacji satelitarnej oraz bezprzewodową obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto, a także skórzaną tapicerkę Soho. Standardem jest również 8-calowy konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów, wykończona skórą kierownica z kontrastowymi szwami oraz automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja.
O komfort kierowcy i pasażerów dbają przednie i tylne czujniki parkowania, kamera ułatwiająca parkowanie tyłem, podgrzewane: kierownica, przednie fotele, dysze spryskiwaczy przedniej szyby oraz Quickclear – opatentowany przez Forda system podgrzewania przedniej szyby. Fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie w ośmiu kierunkach.
Ranger w wersji Wildtrak wyposażony jest w standardzie w przednie reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED, przednie światła przeciwmgielne LED, system oświetlenia zewnętrznego 360 stopni oraz oświetlenie skrzyni ładunkowej. Pozytywnej atmosfery wnętrzu dodaje nastrojowe oświetlenie Ambient LED.

Innowacyjne technologie w standardzie

Wyposażony w zaawansowany system napędu na cztery koła e-4WD pickup zapewnia możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami. Samochód posiada także elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz dodatkowe ustawienia związane z jazdą terenową. W terenie przyda się także metalowa osłona pod silnikiem i skrzynią rozdzielczą, będąca w Wildtraku standardem, podobnie jak osłona zbiornika paliwa z tworzywa.
Auto w standardzie jest wyposażone w rozbudowaną gamę systemów wspomagających kierowcę. Obejmuje ona m.in. system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania i wspomagania ominięcia przeszkody Pre Collision Assist, system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recoginition, inteligentny ogranicznik prędkości działający w oparciu o odczytane znaki drogowe, system kontroli pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat.
Wersja z silnikiem 3.0 V6 w standardzie ma inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go oraz funkcją utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu Lane Centering, a także Blind Spot Information (BLIS) – system monitorowania martwego pola w lusterkach z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym Cross Traffic Alert (CTA), rozbudowany dodatkowo o system automatycznego hamowania podczas cofania.
Dostępne są także inne zaawansowane systemy, takie jak system wspomagający parkowanie Active Park Assist czy kamera 360 stopni.
Na życzenie dostępna jest także dodatkowa nagrzewnica zasilana paliwem z funkcją programowania czy system nagłośnienia premium B&O z 10 głośnikami.
Przestrzeń ładunkową można dodatkowo wyposażyć w ruchomą przegrodę skrzyni, montowane na górnych krawędziach boków dwie poprzeczki skrzyni ładunkowej czy funkcjonalny system mocowania ładunku Flexible Rock System. Zawiera on dwie poprzeczki bagażnika dachowego, które są zintegrowane i chowane w relingach oraz trzecią poprzeczkę zintegrowaną z przesuwną nakładką skrzyni. Możliwe jest także zamontowanie sztywnego dachu skrzyni ładunkowej.
Wildtraka można wyposażyć również w zestaw dodatkowych przełączników zamontowanych pod sufitem (np. dla dodatkowego oświetlenia na samochodzie) oraz przetwornicę napięcia z gniazdami 230V.

Legendarna wydajność na nowym poziomie

Pod maską mogą znaleźć się dwa wyjątkowe silniki, które zapewniają imponującą wydajność i efektywność paliwową. Model jest bowiem dostępny z jednostką 2.0 EcoBlue Bi-Turbo o mocy 205 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego z automatyczną, 10-biegową skrzynią albo z potężnym silnikiem 3.0 V6 EcoBlue o mocy 240 KM i 600 Nm – także z automatyczną skrzynią biegów A10. Rangera w tej wersji standardowo wyposażono w 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami wielosezonowymi 255/65.
Dopuszczalna ładowność wynosi 1.050 kg (3.0 V6 EcoBlue) albo 1.059 kg (2.0 EcoBlue), a maksymalna masa przyczepy z hamulcem w obu przypadkach wynosi 3.500 kg. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym według metodologii WLTP wynosi 8,7-8,9 l/100 km w przypadku silnika 2.0 EcoBlue i 10,1-10,2 l/100 km w przypadku 3.0 V6 EcoBlue.
Model dostępny jest z nadwoziem z podwójną kabiną w sześciu kolorach lakieru: Frozen White, Carbonized Grey, Moondust Silver, Lucid Red, Agate Black oraz stworzonym specjalnie dla wersji wyposażenia Wildtrak i Wildtrak X kolorze Cyber Orange. Cennik startuje od 209.600 zł dla silnika 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205 KM i od 248.800 zł dla 3.0 V6 EcoBlue 240 KM. (z)

Fot. Ford

Fot. Ford

Fot. Ford

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.